Čo je lepšie pre váš filter pevných častíc? Nemôžete sa rozhodnúť?
Orientovať sa v ponukách všetkých, ktorí ponúkajú rôzne riešenia problémov filtrov pevných častíc, je veľmi zložité. Preto sme sa rozhodli pripraviť kompletný súhrn, ktorý vám poskytne dostatok informácií pre vlastné rozhodnutie. Naša spoločnosť má v oblasti filtrov pevných častíc bohaté skúsenosti. Radi sa o ne s vami podelíme a doložíme pádnymi argumentmi. Náš spôsob renovácie ako jediný spĺňa všetky predpísané normy a zároveň šetrí vašu peňaženku.
Renovácia filtrov pevných častíc spôsobom HeatAir
Náš spôsob renovácie, teda efektívneho čistenia filtrov pevných častíc, je najefektívnejšie známe riešenia. Využívajú ho najmä značkové servisy a ponúkajú tak nižšiu cenu za DPF filter výmenným spôsobom (tzv. Repasovaný DPF). Teraz však ponúkame túto možnosť aj koncovým zákazníkom a servisom za ešte nižšiu cenu, než je kúpa repasovaného filtra pevných častíc.
Čo obnáša renovácia DPF:
- zhruba pätinová cena oproti novému DPF (230 € )
- možnosť čistenia všetkých typov DPF osobných aj nákladných vozidiel
- vizuálne a tlakové skúšky priepustnosti filtra pred aj po renovácii
- maximálne ekologické riešenie – zariadenie na renováciu zachytáva všetky prašné častice – následne prebieha ekologická likvidácia
- renovácie možno už do 24 hodín (čas nezahŕňa montáž)
- zaručuje rovnaký nájazd km, ako s novým filtrom pevných častíc
- ak sa renovácie nepodarí, zákazník za ňu neplatí
- jediná metóda čistenia, ktorá odstráni okrem sadzí aj popol
Odstránenie filtrov pevných častíc DPF
V posledných rokoch sa u nás odstraňovanie filtrov pevných častíc stalo obľúbeným “riešením” problému. Hoci asi každý, kto sa k takémuto kroku rozhodne, musí tušiť, že je takýto krok minimálne neetický a neekologický, vďaka nedôsledné legislatíve sa odstraňovanie filtrov vykonávalo vo veľkom. Prelom nastal v roku 2014, kedy sa problém začal riešiť aj na legislatívnej úrovni. Prísľub prísnejších kontrol vozidiel priamo v prevádzke, vybavenie STK merače a kontrola firiem, ktoré odstránenie ponúkajú, znevýhodnil tento postup pre jeho ďalšie využitie.
Čo obnáša odstránenie DPF:
- investíciu 230 € za odstránenie
- zostup na emisnú normu Euro 3 a nižšie
- riziko pokuty, ak sa zistí, že filter pevných častíc bol demontovaný
- vysoké riziko pre okolie, vďaka nefiltrované mikročastíc prachu, ktoré produkujú práve moderné motory vybavené DPF
- nezvratnosť riešenia – odstránený filter nemožno už vrátiť – jediná možnosť je kúpiť nový filter DPF za desiatky stoviek eur
- nutnosť programovať riadiacu jednotku a odprogramovať chýbajúce DPF
- riziko hlásenie porúch na vozidle – ak je riadiaca jednotka zle naprogramovaná
- do budúcnosti veľmi problematické riešenie, ktoré miesto finančné úspory prirobí len viac starostí
Čistenie filtra pevných častíc tlakovou vodou
Ak sa rozhodnete filter pevných častíc preliať vysokým tlakom vody, je veľká šanca, že sa vám podarí filter pevných častíc zničiť. Tento spôsob “čistenie” má zvyčajne iba veľmi krátkodobý efekt. Ak navyše automobil naštartujete príliš skoro a nenecháte filter dostatočne vysušiť, s najväčšou pravdepodobnosťou keramika filtra praskne. Jedná sa teda o veľmi lacné riešenie s veľmi lacným výsledkom
Čo obnáša čistenie DPF tlakovou vodou:
- lacné riešenie bez veľkého efektu
- voda len stlačí častice sadzí a prachu do filtra
- po výplachu možné nabehnúť max. pár stoviek km, než sa opäť zanesie
- vysoké riziko poškodenia filtra pevných častíc, poprípade i katalyzátora
- metóda nezbaví filter pevných častíc popola
- nutnosť nechať filter po vypláchnutí celkom prirodzene vyschnúť niekoľko dní
- vysoko neekologické
- nie je možné overiť efektivitu
Chemické čistenie – čističe DPF
Existuje aj rad výrobcov, ktorí ponúkajú chemické prípravky na čistenie a renovácie filtrov pevných častíc. Je nutné rozlišovať niekoľko typov čistenie pomocou chemických prípravkov a to buď tlakom kvapaliny priamo do filtra pevných častíc (napr. Liqui Moly) a alebo ponorením celého DPF filtra do kvapaliny (napr. Čistič DPF).
- cena 180 € podľa veľkosti filtra
- nemožno vykonať u DPF s predsadeným katalyzátorom (dôjde k poškodeniu katalytickej vrstvy a vozidlo už neprejde na emisiách)
- pre celkový výplach je nutné použiť cca 5-8 litrov kvapaliny (pozri technický opis AutoKelly)
- výplach musí pôsobiť min. 10 hodín
- následne sa musí prepláchnuť tlakom horúcej vody
- filter sa po čistení musí nechať min. 48 hodín vyschnúť, inak hrozí jeho poškodenie
Čo obnáša chemické čistenie DPF pod tlakom:
- cena 150 € podľa veľkosti filtra
- výplach sa vykonáva priamo na vozidle – riziko poškodenia snímačov teploty a lambda sondy
- nemožno použiť na DPF s predsadeným katalyzátorom (dôjde k poškodeniu katalytickej vrstvy a vozidlo už neprejde na emisiách)
- následne sa musí prepláchnuť tlakom horúcej vody (nesmie byť použité klasické wapkou – má príliš vysoký tlak – hrozí prerezanie filtra)
Všeobecne pre chemické čistenie platí:
- filter sa po čistení musí nechať min. 48 hodín vyschnúť, inak hrozí jeho poškodenie
- použitá kvapalina je korozívna – použitie s vysokou opatrnosťou s nutnosťou vykonať ekologickú likvidáciu (nesmie sa dostať do odpadu – vrátane vody použitej k záverečnému preplachu)
- pri nesprávnom postupe – malé množstvo kvapaliny alebo nedostatočné vysušenie – dôjde k úplnému zapchaniu filtra
- po nepodarenom pokuse o čistení zvyčajne už nemožno renovovať inou cestou (kanáliky sú zapečené a už ďalej nepriechodné)
- neextrahuje z filtra popol, iba rozpúšťa sadze
- nie je možné preukázať, že čistenie bolo úspešné a o koľko vzrástla priepustnosť a kapacita filtra
Nový filter pevných častíc
Možnosti samozrejme nekončí. Variantom, ako riešiť upchatý filter pevných častíc, je aj kúpa nového DPF filtra. Táto možnosť však patrí medzi najdrahšie varianty. Existuje samozrejme i rada neznačkových filtrov pevných častíc, ktoré konkurujú nižšou cenou. Je však potrebné dať si pozor na zásadnú vec, a to je kapacita filtra pevných častíc. Aj keď obal filtra vyzerá rovnako, ako originál, vnútorná vložka je však často oveľa menšia. Taký filter je teda lacnejšie, ale zároveň má oveľa menšiu kapacitu. S takým filtrom potom nabehnete polovicu kilometrov, ktoré by bolo možné zájsť s originálnym DPF filtrom. Navyše potom regenerácia prebiehajú častejšie, čím dochádza k nežiaducim vedľajších efektom, ako je vyššia spotreba paliva a tým pádom nutnosť vykonávať častejšie výmeny oleja.
Čo obnáša kúpa nového DPF filtra:
- je nutné počítať s pomerne vysokou cenou
- nie je vhodné spoliehať na lacné filtre pevných častíc z druhovýroby – originálny diel disponuje väčšou kapacitou a lepšiu funkcií – preto sa oplatí ho renovovať namiesto kúpy lacného neoriginálneho dielu
- montáž nových filtrov pevných častíc vykonáva väčšinou len značkové servisy
ide o jediné riešenie, ktoré vám zvyčajne v značkovom servise ponúknu – môžete však požiadať o renovácii našej metódou aj vo všetkých značkových servisoch v SR a malo by vám byť vyhovené
Rozhodli ste sa pre renováciu filtra pevných častíc? Kontaktujte nás.